Marketing a propagace
Proč? Aby byla naše práce více vidět
Komunikační mix
Reklama
- Klasická média – tv, rozhlas, tisk, kino, outdoor
- Nová média – internet, sociální sítě, interaktivní aplikace
Sales promotion
- ochutnávky, letáky, soutěže v místě prodeje
Přímý marketing
- teleshopping, direct mail, telemarketing, osobní prodej
Public relations
- Publicita – dát o sobě vědět, být vidět
- Identita – vystupovat jednotně a originálně
- Sponzoring – podporovat dobrou věc
Výstavy a veletrhy
Obaly
Merchandising
Co jsme schopni zvládnout sami a s minimálním rozpočtem?
Vizuální identita
- Zařazení:Public relations
- Cíl: vytvořit rychle zapamatovatelnou značku, vytvořit vztah ke značce
- Co sem patří?
- Obrázkové logo
- Slovní logo - kreativně ztvárnění název skupiny
- Kombinace obou
- A dále barvy, typický symbol, společné oblečení atd.
- V businessu se pak logo nebo barvy využívají na reklamních předmětech
Plakát
- Zařazení:tisková a outdoor reklama,vizuální identita
- Cíl: informovat, představit, nalákat
- Co na něj?
- Název filmu, herecké obsazení, obrázek ilustrující děj, logo nebo název týmu
- Datum, kdy se akce koná
- Odkazy na zdroj informací apod.
Přítomnost na sociálních sítích
- Zařazení:Nová média
- Cíl: navázat komunikaci s divákem, vytvořit fanklub, rozšířit své dílo mezi lidi
- Jak na to?
- Vytvořit stránku na Facebooku, Googlu, Twitteru, Pinterestu, YouTube
- Pozvat fanoušky, komunikovat s nimi, nabídnout jim bonusy, fotky, apod.
- Velká komunita se hodí vždycky (viz Kazma)
Blog nebo webové stránky
- Zařazení: Nová média
- Cíl: vytvořit zdroj informací o filmu
- Jak na to?
- Pro film stačí jednoduchá webová stránky, která může představit herce a děj
- může obsahovat vložený film z YouTube, trailer, odkazy na sociální sítě
- Webová stránka může obsahovat reklamy ;-)
http://harrypotter.warnerbros.co.uk/hp7b/dvd/
Virální marketing
= plánovaná aktivita, která svojí povahou motivuje příjemce k dalšímu šíření (vtipné video apod.)
- Zařazení: Nová média
- Cíl: informovat, rozšířit mezi lidi, nalákat, vzbudit zvědavost
- Jak na to?
- Jo, to je otázka :-/
- Zkusit vytvořit to co si lidi budou přeposílat např. nepovedené záběry apod.
https://www.youtube.com/watch?v=DyGq4keRlrA
http://plzen.idnes.cz/videoklip-upoutavka-akvapark-susice-dsp-/plzen-zpravy.aspx?c=A140522_144404_plzen-zpravy_pp#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=top6
Public relations
= techniky a nástroje, pomocí kterých instituce nebo firma buduje a udržuje vztahy se svým okolím a s veřejností, nahlíží její postoje a snaží se je ovlivňovat
- Zařazení: Public relations
- Cíl: informovat, rozšířit mezi lidi
- Jak na to?
- Pošlete články do novin, oslovte možné sponzory, komunikujte s fanoušky, mluvte o svém projektu (WoM)
Co vás napadá dál?