Marketing a propagace

Proč? Aby byla naše práce více vidět

Komunikační mix

Reklama

  • Klasická média – tv, rozhlas, tisk, kino, outdoor
  • Nová média – internet, sociální sítě, interaktivní aplikace

Sales promotion

  • ochutnávky, letáky, soutěže v místě prodeje

Přímý marketing

  • teleshopping, direct mail, telemarketing, osobní prodej

Public relations

  • Publicita – dát o sobě vědět, být vidět
  • Identita – vystupovat jednotně a originálně
  • Sponzoring – podporovat dobrou věc

Výstavy a veletrhy
Obaly
Merchandising

Co jsme schopni zvládnout sami a s minimálním rozpočtem?

Vizuální identita

  • Zařazení:Public relations
  • Cíl: vytvořit rychle zapamatovatelnou značku, vytvořit vztah ke značce
  • Co sem patří?
    • Obrázkové logo
    • Slovní logo - kreativně ztvárnění název skupiny
    • Kombinace obou
    • A dále barvy, typický symbol, společné oblečení atd.
    • V businessu se pak logo nebo barvy využívají na reklamních předmětech

Plakát

  • Zařazení:tisková a outdoor reklama,vizuální identita
  • Cíl: informovat, představit, nalákat
  • Co na něj?
    • Název filmu, herecké obsazení, obrázek ilustrující děj, logo nebo název týmu
    • Datum, kdy se akce koná
    • Odkazy na zdroj informací apod.

Přítomnost na sociálních sítích

  • Zařazení:Nová média
  • Cíl: navázat komunikaci s divákem, vytvořit fanklub, rozšířit své dílo mezi lidi
  • Jak na to?
    • Vytvořit stránku na Facebooku, Googlu, Twitteru, Pinterestu, YouTube
    • Pozvat fanoušky, komunikovat s nimi, nabídnout jim bonusy, fotky, apod.
    • Velká komunita se hodí vždycky (viz Kazma)

Blog nebo webové stránky

  • Zařazení: Nová média
  • Cíl: vytvořit zdroj informací o filmu
  • Jak na to?
    • Pro film stačí jednoduchá webová stránky, která může představit herce a děj
    • může obsahovat vložený film z YouTube, trailer, odkazy na sociální sítě
    • Webová stránka může obsahovat reklamy ;-)

http://harrypotter.warnerbros.co.uk/hp7b/dvd/

Virální marketing

= plánovaná aktivita, která svojí povahou motivuje příjemce k dalšímu šíření (vtipné video apod.)

  • Zařazení: Nová média
  • Cíl: informovat, rozšířit mezi lidi, nalákat, vzbudit zvědavost
  • Jak na to?
    • Jo, to je otázka :-/
    • Zkusit vytvořit to co si lidi budou přeposílat např. nepovedené záběry apod.

https://www.youtube.com/watch?v=DyGq4keRlrA
http://plzen.idnes.cz/videoklip-upoutavka-akvapark-susice-dsp-/plzen-zpravy.aspx?c=A140522_144404_plzen-zpravy_pp#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=top6

Public relations

= techniky a nástroje, pomocí kterých instituce nebo firma buduje a udržuje vztahy se svým okolím a s veřejností, nahlíží její postoje a snaží se je ovlivňovat

  • Zařazení: Public relations
  • Cíl: informovat, rozšířit mezi lidi
  • Jak na to?
    • Pošlete články do novin, oslovte možné sponzory, komunikujte s fanoušky, mluvte o svém projektu (WoM)

Co vás napadá dál?

Filmové úspěchy absolventů

Olomoucké bienále 2014

CENA kolektivu filmařů CMG Prostějov za krátké studentské filmy „Kapka lásky“ a „Alone“