Rozdělení rolí v týmu - 2022/2023

Formulář

Název týmu Režisér Scénárista, skript Kameraman Střihač Produkční, pomocná režie
 Pellicula Karolína Štecová  Martin Peloušek   Jindřich Coufal    
 Marast  Anna Marie Matějková Amálie Kolářová  Adéla Zacharová  Jana Žilková  Sarah Lily Dostálová 
  Ondřej Vogl   Ondřej Tyl Jakub Lamplot  Adam Zedník   Jan Bílý
 Vrstevnice Zuzana Ježková  Klára Ryšavá Natálie Zielonková  Alžběta Klapková  Karolína Balážová 
ZEMAM studios Zdeněk Mejstřík  Martin Hublar  Adam Wawrzczek  Elen Kopcová  Marek Tichý 
 BONBON FILM Klára Tesaříková  Martin Nesvadbík   Lucie Kořínková  Jakub Hádr Viktoria Chammas 

 

Role ve štábu

Úkol

Scénárista

Je zodpovědný za tvorbu literárního scénáře, na kterém však spolupracují všichni členové týmu

Režisér

Vytváří vizi, jak budou jednotlivé scény vypadat, jaká bude jejich atmosféra, jak má vyznít chování herců. Je šéfem při natáčení, má poslední slovo, ale samozřejmě může vyslechnout připomínky ostatních členů týmu

Kameraman

Perfektně se seznámí s kamerou a umí ji používat.
Rozhoduje, jak se budou jednotlivé scény natáčet:

·         Osvětlení (světelný charakter)

·         Obrazové kompozice, dané hlavně rakursy (úhly pohledu kamery) a velikostmi záběrů

·         Pohyby kamery

·         Zabarvení (barva, černobílá, zrno, viráž – tónování (Limonádový Joe) atp.)

·         Nastavení objektivu apod.

·         Technické prostředky

·         Přibližná délka záběrů

Skript

Podle scénáře vytváří k jednotlivým scénám seznamy herců a rekvizit, které budou pro každou scénu potřeba. Před každým natáčením hlídá, jestli jsou rekvizity kompletní. Při natáčení pak kontroluje soulad rekvizit se scénářem. Předchází chybám ve filmu.

Produkční

Vytváří natáčecí plán, shání herce a rekvizity, plánuje natáčení a rezervace techniky. Je zodpovědný za to, aby vše pro natáčení potřebé, bylo v pravý čas na pravém místě. Hlídá, aby střihač dostal včas natočené materiály.

Střihač

Podle scénáře stříhá z natočených materiálů finální podobu filmu. Asistentem mu je režisér a skript. Režisér ví, který záběr byl nejlepší a který nejlépe do filmu zapadne. Skript má zase přehled o chybách při natáčení a hlídá logický průběh děje.

Filmové úspěchy absolventů

Olomoucké bienále 2014

CENA kolektivu filmařů CMG Prostějov za krátké studentské filmy „Kapka lásky“ a „Alone“